Strategie

Het bouwen van een sterk merk is geen marketing kunstje.

Een merk is meer dan een logo. Ken je klant. Luister. Communiceer.

Hard werken en op het juiste moment de juiste keuzes maken.
Dat is ondernemerschap.
Een succesvolle strategie helpt je hierbij.

Hoe kom je tot een succesvolle strategie?

Als zelfstandige professionals, zijn wij praktisch in doen en laten, we denken mee als ondernemers en helpen onze klanten bij het opzetten en/of volgen van een Strategisch Plan. Onze insteek is praktisch en direct toepasbaar. Met als doel een duurzame relatie met je klanten.
Van strategisch plan tot uitvoering. Volledige campagnes en acties, zowel online als offline. Zo GEBEURD levert uitstekend werk.

Benieuwd naar onze mogelijkheden?

Promotionele Campagnes

We voelen ons thuis bij het bedenken en uitvoeren van promotionele campagnes. Online & Offline.
Van idee tot uitvoering. Of gewoon een onderdeel bij een uitgebreide campagne.
Overzichtelijk en doordacht opgezet. Binnen het bedrijfsleven b-to-b.
Of voor de groot en klein Retail b-to-c. Denk aan winkelmateriaal of POS met een duidelijke aanpak.

Een succesvolle Promotie Campagne voor uw dienst of product nodig? We werken hier graag aan mee.

Startende Ondernemer?

Welkom bij het nieuwe ondernemen. Weliswaar een drukke tijd met diverse aspecten die geregeld moeten worden. Veel informatie en uiteenlopende mogelijkheden. We weten hier alles van.

Natuurlijk wil je alles zo zelfstandig mogelijk organiseren en uitvoeren. Hoewel, soms heb je gewoon een “Sparring Partner” nodig. Een weerklank. Daarom organiseren wij vrijblijvende Brainstormsessies.
Een bron van creatieve ideeën en concepten dat voor alle deelnemers uitstekend werkt.

Zin om vrijblijvend te brainstormen? Of gewoon een weerklank nodig?

Een succesvolle Strategisch Plan

Door onderstaande punten te benoemen, helpen wij (graag) iedere ondernemer:

  • Start With Why
    Kijk gewoon goed naar je kern. Waarom, Hoe en Wat.
    Als je alles wilt zijn voor iedereen, ben je voor niemand relevant. Bepaal je koers.
  • Analyseer
    Externe factoren zoals je omgeving en markt. Is er behoefte voor je dienst of product. Wat maakt dit zo uniek.
    Intern. Huidige positie, imago, organisatie, bestaande klanten of van welke klant wordt ik niet vrolijk van.
  • Luister
    Hoe helpt jouw dienst of product je klant.
    Begrijp wat mensen beweegt en hoe je dienst of product op een unieke manier relevant kan zijn.
  • Kies
    Marketing is uiteindelijke kiezen.
    Wat wil je zijn. Voor wie wil je zijn. Kan je waarmaken wat je belooft?
  • Bouw
    Bouw een sterk merk.
    Een merk staat voor emotie, vermijden van risico’s, herkenbaar en betrouwbaar.
  • Blijf scherp
    Meer dan 80% vertrouwt op het oordeel van anderen. Een tevreden klant is je beste reclame.
    Communiceren is geen monoloog maar naar de beleveniswereld van de ander gaan.

Online Marketing

Om je online activiteiten echt succesvol te laten zijn is het een vereiste dat je heldere definities en keuzes maakt.

Alles wat je online doet doe je met een reden, een doel.

Zo moet het duidelijk zijn welke online doelgroepen je wilt bereiken, wat daarbij je online doelstellingen en KPI’s zijn, welke consequenties dit heeft voor je onderneming, welke online tools je inzet en wat je het eerst en het laatst doet.

Als je dit niet beschrijft schiet je misschien je doel voorbij en weet je niet waar je inspanningen toe leiden. Je euro’s en tijd zijn te kostbaar om aan het toeval over te laten.

Wat is POS materiaal?

Voor de duidelijkheid, POS staat voor Point Of Sale materiaal. Met andere woorden, het zijn de posters, banners of displays die de verkoop van producten ondersteunen.

In vele winkels is het een ondergeschoven kindje. POS materiaal.
Soms slechts een door de printer uitgespuugd blaadje met tekst.
Soms juist een super-gelikt gedrukt design. Wat ondanks de investering bij het ontwerpen, nog steeds helemaal niet inspeelt op het koopgedrag van consumenten.

En dat is doodzonde. Want als je een simpele manier zoekt om je omzet te verhogen, dan is POS materiaal je antwoord.

Hoe verhoogt POS materiaal je omzet?

Nu denk je misschien “Leuk, dat POS materiaal. Maar ik geloof niet dat zo’n stukje papier nou echt veel effect heeft op mijn omzet”. Fout, fout, fout.

Spelen met woorden, cijfers en afbeeldingen op POS materiaal beïnvloedt je klant flink. En vaak compleet onbewust. Door slechts één woord of één getal te veranderen kan je klant zomaar besluiten meer te kopen. Zonder dat ze het zelf in de gaten hebben.

Steeds meer onderzoeken bewijzen precies hoe een kleine aanpassing in je POS materiaal leidt tot extra omzet. Slechts een woord, een cijfer, of een lettergrootte aanpassen is al genoeg om je resultaten meteen te verbeteren.

Hoe jij deze info gebruikt om de omzet te verhogen in je eigen winkel? Heel simpel.

Allereerst: start met het gebruiken van POS materiaal. Ik zie nog zoveel winkels waar geen, of slechts minimaal, POS materiaal aanwezig is. Wees je bewust van de rol die POS materiaal speelt op de winkelvloer. Geen (goed) gebruik van POS materiaal kost je omzet. Lijkt me zonde.

Ten tweede: probeer uit. Ga eens aan de slag met de info uit bovenstaande onderzoeken. Kijk wat voor effect het heeft op de verkoop van je producten.

En ten derde: laat je informeren. Die drie onderzoeken? Slechts een tipje van de sluier. Er is veel meer te leren over woorden, cijfers en afbeeldingen die je consumenten onbewust beïnvloeden. En ook bijvoorbeeld over waar je POS materiaal plaatst voor het grootste effect. Kooplust geeft met regelmaat workshops over dit onderwerp. Wil je op de hoogte zijn van deze workshops en meer info ontvangen over POS materiaal? Schrijf jezelf dan in voor de Inspiratiemails van Kooplust.