Web

Mooi, effectief, doordacht en vindbaar

Succesvol verbinden van merken, diensten en mensen.

We bedenken, ontwerpen, bouwen én beheren moderne online campagnes en websites voor onze klanten én hun klanten.

Het visitekaartje van iedere onderneming. Het eerste wat bekeken wordt is de website van de onderneming.

Strategisch denken

Websites zijn tegenwoordig geen online brochures meer. Voor veel bedrijven en instellingen is de website een communicatiemiddel dat van strategisch belang is. Een middel dat goed moet worden onderhouden. Wij helpen je de veranderingen door te voeren die nodig zijn voor succes op het web.
Zonder een online strategie geen online succes.
Daarom denken wij mee op strategisch niveau. We formuleren samen met de klant meetbare doelen en bewaken die. Op die manier realiseren we een duurzame website.

Innoverend advies

De digitale revolutie zet hele bedrijfstakken op hun kop. Voor ieder bedrijf onstaan er plotseling grote uitdagingen en kansen. Daarom houden wij onze kennis op peil en delen wij deze graag met iedereen in ons netwerk.

Ook digitale voorkennis nodig?

Zo gebeurd

App of Adaptive+Responsive website?

Zo GEBEURD concentreert zich op de zakelijke doelstellingen van de klant. Wat wil je bereiken bij gebruikers van smartphones en/of tablets?

Wil je alleen maar de inhoud van je bestaande website geschikt maken voor smartphones en tablets?
In veel gevallen kun je een doelgroep goed bereiken met een moderne website die Adaptive+Responsive is opgebouwd.

Of wil je juist een speciale dienst aanbieden voor gebruikers van smartphones en/of tablets?
Echter, voor specifieke mobiele toepassingen kan het goed zijn om een app te maken. Wanneer je met informatie of functionaliteiten kunt voorzien in een behoefte van een doelgroep, zou je een mobiele app kunnen overwegen. We bouwen de meeste mobiele apps voor Android en iOS.

Onze werkwijze:

1. Voortraject

Onder het genot van een goede kop koffie brengen we uw doelstelling(en) in kaart. Samen formuleren we de meest efficiënte route naar online succes

2. Online Concept

Doelstellingen worden gebruikt om de navigatiestructuur op te zetten. Hier ontwerpen we de draad modellen (het functioneel ontwerp).

3. Vorm

Grafische vormgeving door kleuren, fonts, beeldmateriaal en video sfeervol in elkaar te ‘weven’ ontstaat een uniek webdesign.

4. Programmeren

Reken er eenvoudig op dat we de meest recente technieken inzetten om uw eindproduct op een duurzame manier te realiseren.

5. Oplevering

We testen samen alles en demonstreren het beheersysteem. Zodra we helemaal tevreden zijn gaat deze oplossing online!

6. Nazorg

Door analyse van de statistieken en gebruikerservaringen, blijven we meedenken over adverteren, sociale marketing, etc.

Hoger in Google

Het internet groeit en groeit. Hoe zorg je ervoor dat de doelgroep door alle bomen en bos vindt wat hij nodig heeft? Door Google je verhaal te vertellen met verrijkte content.

Rijkere content ervaringen

Door tekst te combineren met afbeeldingen, video, interactieve functies en het nodige scrollen, ontstaan er prachtige presentaties. Hier laten we (duidelijk) de traditionele media los om de kracht van het web veel beter te benutten.
Zo GEBEURD is gespecialiseerd in het vertellen van het verhaal met verleidelijke artwork, audiovisuele media en infographics (denk aan o.a. glossy icons, lekkere cartoons, stevige taart- of staafdiagrammen).
Een combinatie met meerdere van de hierboven genoemde elementen, maakt de webpagina’s steeds rijkere multimediale ervaringen.

PS: Trouwens, Google is gek op video’s en animaties.

Vindbaarheid SEO & SEA

Search Engine Optimalisation (SEO) en Search Engine Advertising (SEA) zijn manieren om bezoekers naar de website te krijgen.

SEO werkt met het optimaliseren van de website op techniek en content. Bovendien ontplooi je activiteiten in de omgeving van de website, waardoor Google de website een hogere relevantieranking geeft. Hoe relevanter Google de website inschat, hoe hoger je eindigt op de algemene zoekresultatenpagina’s.

Met SEA richt je je met advertentiecampagnes op de doelgroep. Wanneer er gezocht wordt op trefwoorden waarmee je gevonden wilt worden, toont Google zogenaamde ‘gesponsorde koppelingen’.

In het ene geval kies je voor SEO, in het andere voor SEA en in weer andere gevallen kies je voor een combinatie. Vervolgens zorgen we ervoor dat het uitgevoerd wordt. Samen bekijken we de resultaten. En sturen we zo nodig bij.

Social Media

Wanneer een organisatie kiest voor het inzetten van sociale media om in contact te zijn met de doelgroep, is een eigen gezicht – een social media account – belangrijk.

Een logo en bedrijfsnaam op zo’n Twitter, Facebook, LinkedIn of Google+ social media account plaatsen, is niet moeilijk. Maar er kan meer met zo’n account: passend beeldmateriaal toevoegen, kleurtjes wijzigen en achtergrond wijzigen. Het ‘restylen’ van een social media account doen we graag voor je.

Maatgemaakte functionaliteiten
Sommige social media platforms geven de mogelijkheid om functionaliteiten toe te voegen. Denk aan bijvoorbeeld de spelletjes of webshops op Facebook. Zo bouwden we de facebookapp voor de werving van masters voor de Universiteit Leiden. De content van deze app is gewoon te beheren via het cms.

Redactioneel concept en content kalender
Het kan zijn dat de organisatie wil inzetten op één of meer sociale media kanalen, maar dat er aarzeling is over ‘wat er nu op te zetten’. Over welke onderwerpen twitteren we? En welke onderwerpen vermijden we? Hoe voorkomen we al te grote zendergerichtheid? Hoe vinden we een goede tone-of-voice?
Zo GEBEURD helpt mee bij het opstellen van een redactioneel concept en contentkalender voor social media accounts.

Interactieve Mailing

Als je het goed doet, blijft een nieuwsbrief, een mailupdate of een e-mailaanbieding; een efficiënte manier om op het netvlies van de doelgroep te blijven.

De meeste van onze klanten willen zelf mailings kunnen versturen. De oplossing die we hiervoor hebben zijn Campaign Monitor en/of MailChimp. Op basis van het gewenste format en de huisstijl maken we een template en plaatsen we deze in het online systeem. Adreslijsten kunnen binnen het systeem beheerd worden. Van elke mailing vind je bovendien helderde rapportages.

Zo GEBEURD neemt desgewenst het opmaken en verzenden van een mailing uit handen. Wanneer je slechts een enkele keer een mailing verzendt of er geen mankracht is om zelf mee aan de slag te gaan, maken wij je mailing en versturen hem. Na afloop van elke mailing sturen we je een heldere rapportage van de resultaten.

Moderne Webdesign

Responsive Web Design is hot. En dat is niet verwonderlijk, want het is een zeer elegante oplossing om je website met één CMS op één URL geschikt te maken voor alle denkbare schermen. Van kleine smartphone tot mega smart TV. Maar er kleven ook risico’s aan. Responsive kan onnodig traag zijn op vooral wat oudere mobiele telefoons.

Zo GEBEURD maakt websites die niet alleen maar op basis van schermgrootte zich aanpassen, maar ook op basis van het apparaat, locatie en bijvoorbeeld de snelheid van de verbinding. Dit is waar onze ontwerpstrategie genaamd Adaptive in combinatie met Responsive uitkomst biedt. Een goede combinatie van beide vormt voor ons de basis.

Mobile First

Op dit moment is pas zo’n 12% van de top 100.000 websites responsive.
De statistieken van de meeste websites tonen het keihard aan: mobiele bezoekers (tablets en smartphones) zijn al bijna in de meerderheid. En de bounce rate (weg na 1 klik) van deze bezoekers is met meer dan 80% onrustbarend hoog. De lang voorspelde opkomst van het mobiele web heeft vele toch nog verrast. Het gaat nu zo snel!

Wanneer er een besluit ligt om een bestaande site responsive te maken, komen de meeste designers en ontwikkelaars vaak hetzelfde probleem tegen: hoe kun je een volle, werkende website zo samenpersen dat het op een mobiel goed te gebruiken is? Om dit probleem bij nieuwe websites voor te zijn werken wij volgens het principe mobile first.

Het ideaalplaatje wanneer er voldoende middelen beschikbaar zijn om de bestaande website in z’n geheel te vervangen door een nieuwe duurzame responsive website.
Onze Adaptive+Responsive websites gaat het beste om met de restricties van veel mobiele gebruikers: kleine schermpjes, langzame processors en trage internetverbindingen. Ook biedt deze aanpak gelegenheid om apparaat-specifieke mogelijkheden te benutten, zoals gps plaatsbepaling e.d.

Duurzame Website

Programmeren voor verandering

Bij de onze duurzame websites kan de klant probleemloos aan allerlei verschillende instellingen ‘draaien’ om de doelen te bereiken. Andere content? Geen probleem. Nieuwe huisstijl doorvoeren? Zo gebeurd. Nieuwe functionaliteit programmeren? No problem!
We programmeren en bouwen op een stevige basis, zonder dat ons programmeerwerk weggegooid hoeft te worden. Op termijn scheelt dit heel veel tijd en dus geld.

Zo GEBEURD bouwt niet alleen de website.
Wij leveren de structuur waardoor de website effectief en duurzaam voor iedereen blijft. Daarvoor gaan we ook een lange termijn partnerschap met onze klant.

Evolutionair ontwerpen

We beginnen met het doorgronden van de doelstellingen, doelgroepen en merkwaarden. Vervolgens splitsen we de linker van de rechter hersenhelft door inhoud te scheiden van vormgeving. Later in het proces komen die twee weer bij elkaar. Van de eerste ruwe schetsen tot aan de kleinste details. We zien alle oplossingen die invloed hebben op de gebruikerservaring als ontwerp.

Content Strategy

Zo GEBEURD begint bij het belangrijkste onderdeel: content strategy.
Het allerbelangrijkste van elke website is de inhoud (content). Dat is ten slotte waar de bezoekers voor komen. Gek genoeg voegt men de inhoud vaak pas aan het eind van het traject toe. Dat is veel te laat. De kans is groot dat je dan een website hebt die geen wezenlijke bijdrage levert aan het behalen van je zakelijke doelstellingen. Het ziet er misschien wel prachtig uit, maar de gewenste resultaten blijven uit. Daarom ligt aan de basis van elke goede website een content strategyEen content strategy combineert menselijke componenten als workflow en beheer met inhoudelijke componenten als structuur en stof (inhoud).

Digitale voorkennis nodig? Updaten is…Zo GEBEURD