Commercieel met een creatieve eigenwijsheid
Onze Sound Designer componeert en ontwerpt geluidsomgevingen en muziek, met als doel emoties te benadrukken. Als onderdeel van het team, is hij frame nauwkeurig met geluidjes waardoor het verhaal ineens duidelijk wordt.
Een sterk sound design
Het is letterlijk het polijsten van die laatste 5 procent waardoor het echt helemaal af is. Het aller lekkerste, is het moment waarop je met heel je hart voelt dat de productie gewoon echt goed is. Als de klant dat dan ook nog voelt heb je echt een magisch moment. Dan weten we, die werkuren zijn het waard!
-
Catwalk Days
Author: Bruno Vogel © All rights reserved
-
Spicy Chicken
Author: Bruno Vogel © All rights reserved
-
Penelope’s Lucky Jeans
Author: Bruno Vogel © All rights reserved
-
Some Freaking Secret
Author: Bruno Vogel © All rights reserved
-
Concept Song Arrangement
Author: Bruno Vogel © All rights reserved
-
Haunted House – Gaming Soundscape
Author: Bruno Vogel © All rights reserved
-
Beat N Bass
Author: Bruno Vogel © All rights reserved
-
Midnight Expedition
Author: Bruno Vogel © All rights reserved

VOICE OVER & SOUNDSCAPE
Een stem is een essentieel geluidselement bij sound design. Een stem bevat emoties en associaties, zowel als gezongen als gesproken.
Een goed voice over representeert het merk en houdt de aandacht vast (van luisteraars of kijkers) dus de stem moet ook bijpassend zijn qua karakter en persoonlijkheid.
Een Ambiance bevat o.a. de omgevingsgeluiden die in muziek of videoproducties worden verwerkt. Ambiance wordt ook vaak verkeerd gebruikt. Meestal als een samenvoeging van de technische termen: Bed (achtergrond compositie met een bepalend tempo), Soundscape (muziek in vermenging met omgevingsgeluiden bij een videoproductie) en Merge (samengevoegde componenten zoals muziek en opgenomen spraak).
GELUIDSLOGO & SOUND BRANDING
Als organisatie wil je onderscheidend zijn. En je wilt dat je huisstijl uitstraalt waar de organisatie voor staat. Audio is hierbij een factor die een steeds grotere rol speelt. Steeds meer bedrijven kiezen voor een eigen ‘geluidslogo‘ (‘sound branding’ of ‘sonic brand’), dat gebruikt kan worden in diverse communicatie-uitingen.
Sound branding beïnvloedt ons namelijk emotioneel en bevordert merkherkenning, vaak zonder dat we ons daar zelf bewust van zijn. Als zo’n geluidselement goed is gecomponeerd bevat het een aantrekkelijk stukje muziek en een herkenbare melodie die waarschijnlijk blijft hangen in het hoofd van de luisteraar.
COMPOSITIE BRAND SONG
In tegenstelling tot een lied dat in commercials wordt gebruikt, en dus van tijdelijke aard is en onder strenge auteursrechten blijft, is een eigen compositie of ‘brand song’ verbonden aan het merk door regelmatig en consistent gebruik ervan in de communicatie van het merk.
Een brand song kan uiteindelijk zelfs dienen als akoestisch handelsmerk. Een brand song kan naar verloop van tijd ook aangepast worden in stijl, door er bijvoorbeeld hiphop-elementen aan toe te voegen.
GELUIDSOPNAME STUDIO & OP LOCATIE
We werken graag vanuit een opnamestudio waar het geluid van o.a. elektrische en akoestische instrumenten zo kwalitatief mogelijk digitaal opgenomen kan worden.
We werken óók hybride en combineren analoog dus met digitaal. Aan de Apple’s hangen daarom oude classics. Het geluid kan hierdoor rijker worden.
Geluidsopnames op locatie zijn mogelijk dankzij onze draagbare apparatuur. Dit is ideaal om live optredens op locatie te registreren, denk aan theater of op een productie set. Opnames zijn mogelijk zowel op een geschikte akoestische locatie als in je oefenruimte, waar we effectief een professionele registratie maken.
Op locatie wordt een meersporen (live) registratie gemaakt die daarna in de postproductiefase in de onze studio wordt afgewerkt tot een professionele CD-master.
Naast geluidsopnamen verzorgen wij ook audiovisuele (live) registraties voor DVD producties of andere toepassingen.
MIXING & MASTERING
We brengen een audio mix tot een commercieel en professioneel niveau.
Uitmixen op basis van een idee hoe het uiteindelijk moet gaan klinken. Dit doen wij ook, aan de hand van een referentie (een ander liedje waar het op moet lijken). Verder werken wij alle aparte native audiosporen, dus geen plugins (geen fx, reverb compressie en/of limiting). Het eindproduct bevat dan alle onderdelen waaruit de mix bestaat, deze blijven gedefiniëerd hoorbaar.
Audio mastering is nodig om een mix beter te laten klinken. We controleren de mix op fouten en bewerken deze zo, dat het voor commerciële doeleinden geschikt is.
We zorgen dan ook dat alle instrumenten op de verschillende audio sporen die naar de stereo bus gaan niet oversturen en gedefinieerd van elkaar gescheiden zijn. Op deze manier blijft de mastering technicus de ruimte en controle over de dynamiek. De dynamiek is de verhouding tussen de harde en zachte stukken van het volume. Hoe hoger de dynamiek, hoe groter de volume fluctuaties in de audio zijn.